Løb og styrke

God løbetræning for studerende

På holdet får du

  • en inspirerende og varieret løbetræning med udgangspunkt i dit niveau
  • et godt træningssammenhold
  • fælles styrketræningsøvelser og afslutningsudstrækning og -hygge (frugtordning).

Vi træner på spændende løberuter i København

Alle kan deltage på holdet.

  • Holdet løber 45-55 minutter på forskellige, udvalgte løbespots der kan "nås" fra Nørre Allé 53
  • Undervejs til dagens løbespot, varmes der op, stille og roligt. Der er fokus på god opvarmning, så nye kan være med og overbelastningsskader undgås.
  • På løbespottet har træner typisk tilrettelagt forskellige interval løb, fartlege m.m. af variende intensitet, så alle løber differentieret og i et tempo der passer deres aktuelle niveau. Er man helt ny løber, kan man vælge fx at springe nogle af runderne over, vende retur lidt før de andre og have tid til et par gå-pauser på tilbagevejen til Nørre Allé.
  • Tilbage på Nørre Allé laver vi 20-30 minutters blød styrketræning, hvor vi bruger bruger kropsvægt og hinanden til øvelserne.
  • Vi afslutter med fælles udstrækning og "after-run" hygge.

Løb med sammenhold

På holdet er der fokus på det sociale og at det er sjovt.

  • Holdet løber sammen frem og tilbage til dagens løbespot og der løbes runder, hvor man er nærheden af hinanden og ”sammen” under træningen.
  • Træneren igangsætter typisk en frugt-/snackordning sammen med deltagerne, så man lige kan "tanke op" efter træningen og få sig en lille snak, inden man siger: "Tak for i dag."
  • Trænerne organiserer, at holdene som sæsonafslutning sammen kan deltage i et gadeløb (Christianshavner-Milen), hvis det muligt ift corona.
  • Man kan søge om tilskud i forbindelse med deltagelse i løbekonkurrencer i KSI Arrangemenstpulje

Formålet med holdene er, at du får et kammeratskab med de andre løbere og en masse sjov træning, som du ikke får ved bare at løbe for dig selv.

Holdets Facebook bruges til løbeaftaler, organisering af frugtordning etc. 

Trail Løb (Som)

På holdet starter vi ud med simpel trail-løb teknik og forskellige lege for at lære hinanden at kende. Vi øger progressionen fra uge til uge - så vi kommer til at blive gode venner med "bakke" - lærer hvordan vi kommer godt op og ned ad en bakke....
Læs mere

Se hold

Løb og Styrke (Som)

På Løb og Styrke-holdet får du: - en inspirerende og varieret løbetræning med udgangspunkt i dit niveau et godt træningssammenhold - fælles styrketræningsøvelser og afslutningsudstrækning og -hygge (frugtordning). - Vi træner på spændende løberut...
Læs mere

Se hold